سازمان مالیاتی

سازمان مالیاتی

سازمان مالیاتی

سازمان مالیاتی

سازمان مالیاتی، سازمان امو مالیاتی کشور

طبقه بندی موضوعی

۳ مطلب در مهر ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

وقتی صفحه تلویزیون شما دچار آبخوردگی گردید باید با حفظ خونسردی خود راه کارهای اولیه زیر را انجام دهید.

اقدامات اولیه در هنگام آبخوردگی صفحه تلویزیون

۱ -ابتدا خونسردی خود را حفظ نمایید و سریعاً دوشاخه برق تلویزیون را از پریز بکشید.

با قطع کردن برق تلویزیون ، احتمال خرابی و اتصال کردن مدارهای داخلی تلویزیون کمتر خواهد شد.

۲- با یک دستمال خشک آب روی دستگاه خود را پاک کنید تا آب کمتری وارد تلویزیون شود و از خسارت احتمالی کاسته شود.

توجه داشته باشید که هیچ زمانی درب پشت تلویزیون را باز نکنید حتی اگر داخل آن آب باشد زیرا بسیار خطرناک می‌باشد و احتمال آسیب زدن به شما وجود دارد حتی اگر به برق وصل نباشد.

۳- می‌توانید تلویزیون را سر وته کنید تا آبی که داخل آن می‌باشد به بیرون بریزد تا اتصالات فلت پنل و برد آدرس پنل کمتر آسیب ببینند.

تلویزیون را در محلی گرم قرار دهید تا آب داخل آن با سرعت بیشتری تبخیر شود.

مقالات مرتبط:

تعمیر تلویزیون دوو

و حداقل تا بیست و چهار ساعت تلویزیون خود را به هیچ وجه روشن ننمایید.

بعد از اطمینان از اینکه آب بطور کامل تبخیر شده و دستگاه خشک شده است آنرا روشن کنید اگر در اثر آب خوردگی صفحه تلویزیون، مشکلی در صفحه مشاهده کردید بطور مثال:

(خطوط رنگی عمودی بر روی صفحه تلویزیون دیدید و یا بطورکلی تصویر ندارید) حتماً با تعمیرگاه تلویزیون خود تماس بگیرید تا برایتان رفع عیب کنند.

تعمیر تلویزیون پارس

  • عاطفه مومنی
  • ۰
  • ۰

برای خرید و استفاده ۱ تلویزیون باید ملاک انتخاب خود را روی ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد تلویزیون قرار بدهید. البته که تمامی تلویزیون‌ها دارای نقاط قوت و ضعف بیشماری هستند. در این بحث هم به بررسی خرابی تلویزیون دوو خواهیم پرداخت.

به غیر از اینکه تولید خارج و یا داخل بودن تلویزیون می‌تواند در روند کیفیت تاثیرگذار باشد، ویژگی‌ها و تکنولوژی‌های بکار رفته در ساخت این دستگاه از عوامل زیاد مهم در کیفیت آن میباشد. اکنون بیش شرکت‌های تولیدکننده تلویزیون و لوازم برقی سعی می‌کنند محصولاتی را تولید کنند که علاوه بر کارایی اصلی شان به پخش تصاویر با خصوصیات منحصر به فرد بپردازند.

تلویزیون‌های دوو از جمله تلویزیون‌هایی هستند که این ویژگی خاص را بین تمامی تلویزیون‌های دیگر دارا هستند. بیشترین سوالی که می پرسند این میباشد که کیفیت تلویزیون دوو چطور است؟ بتمام وسایل خانگی تلویزیون دوو همانند برندهای قدرتمند دارای کیفیت و استاندارد بالای هست.

خرابی تلویزیون دوو هم می‌تواند همچون تمامی دستگاه‌های برقی و یا الکترونیکی دیگر رخ دهد. اما برای شناخت خرابی تلویزیون دوو در مرحله نخست میبایست ویژگی‌های منحصر به فرد این وسیله را بهتر بشناسیم.

ویژگی های تلویزیون های دوو

در حالا حاضر بیش تلویزیون‌ها از قابلیت اتصال به اینترنت و جستجو در وب برخوردارند. این خصوصیت را با نام اسمارت می‌شناسیم. بسیاری از کمپانی‌های تولید کننده تلویزیون هم قابلیت پخش ۳ بعدی روی تلویزیون را اجرا کرده‌اند که همین ویژگی می‌تواند به عنوان یکی از پارامترهای مثبت بکار گرفته شود ولی آن چه که زیاد مهم و حائز اهمیت میباشد، ویژگی‌هایی میباشد که برای مشتریان و مصرف کنندگان تلویزیون کاربردی‌تر باشند.

شاید کمتر کسی از قابلیت پخش ۳ بعدی ۱ تلویزیون بهره مند شود و تنها ۱ یا ۲ مرتبه در سال فیلم ۳ بعدی تماشا بکند. هم چنین ویژگی اسمارت هم کارایی زیادی برای مصرف کننده ۱ تلویزیون نخواهد داشت. بنابراین در حالت عادی استفاده از ۱ تلویزیون بستگی به ویژگی‌های کارآمد آن دارد.

علت خرابی‌های رایج در تلویزیون‌های دوو

بروز و پیدایش مشکلات و خرابی‌های بیشماری در پنل تلویزیون می‌تواند به عنوان خرابی تلویزیون دوو برای مصرف کننده این وسیله به شمار آید. دلایل بیشماری را می‌توان برای اینگونه خرابی‌ها در پیشنهاد گرفت. از شایع‌ترین و البته رایج‌ترین خرابی‌ها می‌توان به شکستگی پنل تلویزیون، کندی عکس در تلویزیون، سولفاته شدن، آب خوردگی در قسمت‌های مختلف، دوتایی شدن عکس و . . . اشاره داشت.

هر گونه خرابی تلویزیون دوو به خصوص خرابی در ناحیه صفحه نمایش نیازمند تعمیرکار متخصص میباشد. در غیر این گونه امکان دارد علاوه بر اینکه تلویزیون اصلاح نشود و مشکل برطرف نشود، بلکه نیازمند صرف هزینه‌های زیاد سنگین و بروز مشکلاتی ۲ چندان در قسمت‌های داخلی تلویزیون شود که این عوامل غیر قابل جبران هم باشند.

تصاویر فول اچ دی را بشناسیم

تمامی تلویزیون‌های دوو از کیفیت عکس عالی برخوردار نیستند. یکی از نکته هایی که می‌تواند به عنوان خرابی تلویزیون دوو به شمار رود عدم کیفت در عکس آن میباشد. تلویزیون دوو تنها در مدل ۳۲ اینچی خود ویژگی ۲۰۰۰H  را دارا میباشد که کیفیت عکس در آن ۱ مگا پیکسل بوده و عکس را با رزولوشن بالا نمایش داده می‌شود. بنابراین می‌توان گفت که سایز تلویزیون‌های دوو در کیفیت تصاویر آن تاثیر به سزایی خواهد داشت.

چرا صدا شفاف و قوی نیست؟

در تمامی تلویزیون‌ها یکی از نکته ها زیاد مهم، صدا میباشد. هر چه عکس پسندیده و متناسب هم که باشد نبود صدای با کیفیت می‌تواند خبر از خرابی تلویزیون دوو بدهد. تمامی تلویزیون‌های دوو از صدایی با کیفیت پایین برخوردارند. تنها در مدل‌های LED صدایی قوی و شفاف را خواهیم شنید.

در بقیه مدل‌ها بلندگوها قدرتی کمتر از ۱۰ وات خواهند داشت که خروجی آن‌ها هم ذیل ۲۰ وات خواهد بود. بنابراین اگر خرابی تلویزیون دوو شما مربوط به صدای زیاد ضعیف بود، به دنبال مدل‌های بالاتر و در رده LED باشید.

مشکلات پیش آمده در پنل تلویزیون به چه دلیل است؟

یکی از بزرگترین مشکلات که در تلویزیون‌ها رخ می‌دهد مشکلات قبل آمده در پنل میباشد. خرابی تلویزیون دوو به خصوص در بخش پنل به صورت‌های متفاوتی نمایان می‌شود که شایع‌ترین آن‌ها پیدایش ۱ خط افقی در عکس میباشد. از دلایل به وجود آمدن این خط استفاده طولانی مدت از تلویزیون و هم چنین گرما میباشد.

چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون شارپ

این گرما می‌تواند به محل قرار گرفتن تلویزیون دارای ارتباط باشد یا اینکه می‌تواند به دلیل استفاده مکرر و طولانی مدت از تلویزیون باشد. تنها راه حل این مشکل این است که از پنل‌های کم کیفیت هنگام تعویض استفاده نکنید و یا اینکه با وجود همین خط به تماشای صفحه نمایش بپردازید.

کم نور شدن و یا تاریک شدن عکس چه دلایلی دارد؟

از دیگر مشکلاتی که می‌تواند در تلویزیون‌های دوو رخ دهد این میباشد که صفحه نمایش عکس بصورت کلی تاریک یا کم نور می‌شود. این ایراد می‌تواند شامل بخشی از عکس باشد. خرابی در این حالت مربوط به بخش BackLight در پنل می‌شود. برای رفع این خرابی میبایست ۱ تکنسین حرفه‌ای که توانایی تعویض BackLight را داشته باشد، تلویزیون شما را تعمیر بکند. در این حالت نیازی به تعویض بخش پنل نیست با قطعات یدکی که زیاد کم یاب هستند می‌توان این مشکل را برطرف نمود.

دلیل بهم ریختگی رنگ‌ها در چیست؟

از دیگر مشکلاتی که می‌تواند سبب بروز خرابی تلویزیون دوو شود، بهم ریختگی در رنگ‌های عکس میباشد. در این حالت امکان دارد علاوه بر ادغام رنگ‌ها، غیرعادی شدن ۱ رنگ در پایان یا بخشی از عکس هم رخ دهد که در برخی موارد وجود هاله‌ای رنگی مشاهده می‌شود. این وضعیت هم دارای ارتباط به پنل می‌شود ولی در این وضعیت مشکل مربوط به ابتدایی‌ترین لایه پنل یعنی Liquid میباشد. برطرف نمودن این خرابی تنها با تعویض پنل انجام می‌شود.

به چه دلیل سوختگی پیکسل‌ها رخ می‌دهد؟

از جمله مشکلاتی که می‌تواند جز خرابی تلویزیون دوو به شمار رود، سوختگی پیکسل‌ها میباشد. هر پیکسل شامل ۳ عدد ساب میباشد که رنگ‌ها را در عکس درست کردن می‌کند. این پیکسل‌ها هر کدام بصورت ترانزیستورهایی تحت کنترل قرار می‌گیرند.

در صورتی که هر بخش از این واحدها خاموش شوند یا دچار مشکلاتی شوند، در اصطلاح پیکسل می‌سوزد و در صفحه نمایش، محل این پیکسل‌های سوخته بصورت نقطه های سفید یا روشن دیده می‌شوند. اگر این مشکل در تلویزیون رخ دهد برای رفع آن می‌بایست از دست کاری نمودن آن با اشیا نوک تیز همچون سوزن یا چاقو جدا خودداری نمود.

خط افتادن بر روی تلویزیون دوو

وارد شدن ضربه به پنل تلویزیون، خرابی برد تیکان و خرابی فلت‌های ارتباط دهنده همه از عواملی هستند که موجب به وجود آمدن خط عمودی بر روی عکس تلویزیون دوو می‌شوند؛ همانطور که اشاره کردیم پنل تلویزیون همان صفحه نمایش تلویزیون میباشد که درصورت وارد شدن ضربه به آن دچار آسیب‌دیدگی می‌شود و خرابی خود را به شکل نمایش یکسری خطوط عمودی بر روی عکس تلویزیون نشان می‌دهد؛ البته این مشکل تنها یکی از نشانه‌های وارد شدن ضربه به پنل تلویزیون میباشد.

برد تیکان هم رابط بین مین برد و فلت پنل تلویزیون میباشد که داده‌های ارسالی از مین برد را پردازش کرده و جهت نمایش در نمایشگر تلویزیون به فلت پنل تلویزیون منتقل می‌کند؛ درصورت خرابی برد تیکان یا فلت پنل تلویزیون هم خطوط عمودی بر روی عکس تلویزیون نمایش داده می‌شوند.

خرابی پنل یا برد تیکان

تعمیرکاران حرفه‌ای نمایندگی تعمیرات تلویزیون دوو با عیب‌یابی و بررسی دقیق تلویزیون دوو می‌توانند تشخیص بدهند که مشکل نمایش خطوط عمودی بر روی تلویزیون به معنای خرابی پنل تلویزیون میباشد یا برد تیکان یا فلت‌های ارتباط دهنده؛ به گونه‌ای که اگر خط درست کردن شده بر روی عکس تلویزیون از بالاترین نقطه نمایشگر تا پایین‌ترین نقطه نمایشگر امتداد پیدا کرده باشد مشکل از خرابی برد تیکان یا فلت‌های ارتباط دهنده است؛ ولی درصورتی که خط از اواسط نمایشگر آغاز شده باشد و تا انتهای نمایشگر رفته باشد به این معنی میباشد که پنل تلویزیون خراب شده میباشد و به تعویض نیاز دارد چراکه در این حالت نمی‌توان پنل تلویزیون را تعمیر نمود.

سیاه شدن عکس تلویزیون دوو

آیا عکس تلویزیون دوو سیاه شده است؟ یکی از مشکلات شایع در تلویزیون‌های دوو، سیاه شدن عکس میباشد از این‌رو اگر با این مشکل در تلویزیون دوو مواجه شده‌اید، خیلی نگران نباشید چراکه شما نخستین نفری نیستید که با این مشکل در تلویزیون دوو روبه‌رو شده‌اید. سیاه شدن عکس تلویزیون دوو همانطور که اشاره کردیم می‌تواند از سوختن بک لایت تلویزیون باشد ولی این مشکل می‌تواند دلایل دیگری هم همچون پیکسل سوختگی و خرابی پنل تلویزیون داشته باشد.

نمایشگر تلویزیون از هزاران پیکسل تشکیل شده میباشد که هر پیکسل به یاری یک ترانزیستور روشن می‌شود از این‌رو سوختن هر کدام از ترانزیستورها موجب خاموش شدن پیکسل‌ها می‌شود البته این مشکل بیش بصورت چندین نقطه تاریک در صفحه نمایش تلویزیون خودش را نشان می‌دهد.

منظور از پنل تلویزیون هم همان صفحه نمایش تلویزیون میباشد که هفتاد درصد از ارزش تلویزیون را به خود اختصاص داده است؛ متاسفانه اکثر اوقات امکان تعمیر پنل تلویزیون وجود ندارد به ویژه اگر مشکل سیاه شدن عکس تلویزیون به دلیل خرابی پنل آن باشد که در این صورت میبایست پنل تلویزیون تعویض گردد؛ البته از آن جایی که پنل تلویزیون گران‌ترین قطعه تلویزیون میباشد بعضی از تعمیرکاران تلویزیون به کاربران نظر می‌کنند به جای قیمت نمودن برای تعویض پنل تلویزیون یک تلویزیون نو بخرند.

تعمیر تلویزیون دوو

  • عاطفه مومنی
  • ۰
  • ۰

صفحه تلویزیون (البته بعد از گوشی تلفن همراه!) به احتمال زیاد تنها دستگاهی است که در طول روز بیشتر از هر دستگاه دیگری به آن خیره می‌شویم و وقت می‌گذرانیم. اما جایی در بدنه تلویزیون، چراغ ال ای دی کوچکی است که می‌تواند پیغام‌های زیادی در رابطه با وضعیت سلامت تلویزیون‌های هوشمندمان به ما بدهد. این بار که به سراغ تلویزیون خود رفتید، سعی کنید تا توجه بیشتری کنید و چراغ ال ای دی پاور را (که معمولاً به رنگ قرمز یا سفید روشن می‌شود) پیدا کنید. یک یا دو چراغ ال ای دی خواهید یافت که می‌توانند نشانگر روشن و یا خاموش بودن دستگاه، اتصال آن به برق و برخی دیگر از مفاهیم باشند. ممکن است شاهد چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون شارپ خود باشید. حال سؤال اصلی اینجاست که چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون شارپ به چه معناست؟

علت چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون شارپ

به طور کلی چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون Sharp و یا چراغ چشمی کنترل کننده تصویر(OPC) بیانگر نقص و ایرادی در وضعیت سلامت دستگاه شماست. تشخیص دقیق علت چشمک زدن چراغ پاور ساده نیست. علت آن می‌تواند تنظیمات اشتباه تلویزیون، ایراد در نرم‌افزار فرم ور (Firmware) یا همان سیستم عامل و یا حتی نقص فنی و الکترونیکی دستگاه باشد و در نتیجه نیاز به سرویس و تعمیر پاور تلویزیون شارپ خود داشته باشد. در ادامه به بررسی دلایل چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون شارپ می‌پردازیم.

تنظیمات تلویزیون دلیلی برای رفتار عجیب چراغ پاور

ممکن است یکی از تنظیمات تلویزیون شما باعث بروز مشکل و چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون شارپ شما شود. برای رفع این مشکل، کافیست تنظیمات تلویزیون را به حالت اولیه برگردانید. منظور از تنظیمات اولیه، تنظیماتی است که کارخانه سازنده در هنگام تحویل تلویزیون بر روی دستگاه شما انجام داده است. بعد از بازنشانی تنظیمات کارخانه، تنظیمات مورد نظر خود را یکی یکی تغییر دهید و در صورت بروز مجدد مشکل،  بخش مشکل ساز را پیدا کرده‌اید.

بازگشت به تنظیمات اولیه در مدل‌های مختلف تلویزیون شارپ متفاوت است؛ اما به احتمال زیاد از این مسیر به بخش مورد نظر می‌رسید. دکمه منو (Menu) را بزنید و به تنظیمات اولیه(Initial Setup) بروید و گزینه ریست (Reset) را انتخاب کنید و بلی (Yes) را برای تایید انتخاب کنید. در صورتی که ایراد n تنظیمات تلویزیون شما باشد، با انجام اینکار چراغ پاور به حالت اولیه خود باز خواهد گشت.

نقص فنی، دلیلی برای علت چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون شارپ

در بیشتر مواقع، در صورت بروز نقص فنی در تلویزیون و چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون شارپ، مشکل در برد پاور (مدار تامین برق) تلویزیون است. در این صورت، تلویزیون در تامین برق مورد نیاز خود دچار مشکل می‌شود. حتی ممکن است این اتفاق به علت بیش از حد داغ شدن تلویزیون رخ داده باشد. تعمیر تلویزیون شارپ و رفع مشکلات فنی و سخت‌افزاری نیازمند دانش و تجربه کافی است. پس اگر تجربه‌ای در این زمینه ندارید. به کارشناس تعمیر برای رفع مشکل مراجعه کنید.

ردپای فریمور در مشکل چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون Sharp

اختلال در بروزرسانی فریمور (Firmware) می‌تواند باعث بروز خطای چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون شارپ شود. فریمور، نرم افزاری است که تلویزیون هوشمند شارپ شما را هدایت می‌کند. این نرم‌افزار و یا سیستم عامل به صورت منظم توسط سازندگان تلویزیون شارپ بروزرسانی می‌شود تا امکانات موجود در تلویزیون با کیفیت بهتری کار کنند. این بروزرسانی می‌تواند به صورت اتوماتیک و از طریق اتصال تلویزیون به اینترنت و یا از طریق پورت USB انجام شود. در هنگام آپدیت فریمور تلویزیون شارپ، از دستورالعمل‌های ارائه شده برای اینکار پیروی کنید. زیرا در صورت بروز مشکل دستگاه شما آسیب دیده و ممکن است از کار بیفتد.

الگوی چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون شارپ

نحوه چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون شارپ برای شما معنای مشخصی ندارد، اما می‌تواند راهنمای خوبی برای کارشناس تعمیر تلویزیون شارپ باشد. خوب به این الگو توجه کنید تا در صورت نیاز، در هنگام تماس با تعمیرکار، اطلاعات درستی او منتقل کنید.

مقالات مرتبط:

تعمیرات تلویزیون سونی

 

چگونه مشکل چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون Sharp را برطرف کنیم؟

برای حل این مشکل، البته در صورتی که ایراد در تنظیمات و یا نرم‌افزار تلویزیون باشد، سه راه پیش رو دارید. ابتدا بدون خاموش کردن تلویزیون با کنترل، دو شاخه برق تلویزیون را از برق بکشید و به مدت 60 ثانیه و یا بیشتر صبر کنید. سپس دو شاخه را به پریز برق وصل کنید و تلویزیون را روشن کنید. بسیاری از مشکلات کوچک از این طریق حل می‌شوند. اگر مشکل حل نشد، سعی کنید تا تنظیمات تلویزیون را به حالت کارخانه بازگردانید. همانطور که  گفته شد این کار در مدل‌های مختلف، متفاوت است اما به احتمال زیاد با این روش موفق خواهید شد.

دکمه منو (Menu) را بزنید و به بخش تنظیمات اولیه(Initial Setup) بروید و گزینه ریست (Reset) را انتخاب کنید. در نهایت بلی (Yes) را برای تایید انتخاب کنید. روش آخر، آپدیت فریمور دستگاه است. ممکن است با اینکار مشکل موجود در سیستم عامل برطرف شده و تلویزیون شما به درستی کار می‌کند. اگر هیچ کدام از این روش‌ها کارساز نبود، مشکل چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون شارپ ، در سخت‌افزار تلویزیون شماست و بهتر است برای پیشگیری از مشکلات جدی تر احتمالی به یک کارشناس تعمیر تلویزیون شارپ مراجعه کنید.

تعمیر تلویزیون شارپ

  • عاطفه مومنی